Πως να τριπλασιάσετε τις κρατήσεις από τις διαφημίσεις σας.
Το ξέρω ότι είναι κλισέ αλλά θα το ξανακούσετε μια ακόμα φορά. Ο κορονοϊός και η καραντίνα σημάδευσε τον χώρο της εστίασης και σίγουρα άφησε πολλές επιχειρήσεις με ανεξίτηλες πληγές. Λένε όμως, ό,τι δεν σε σκοτώνει, σε κάνει δυνατότερο. Πράγματι, το 2022 φαίνεται να είναι η χρονιά της μεγάλης ανάκαμψης. Ο τουρισμός φτάνει τα επίπεδα του ’19 ξανά και ίσως να τα ξεπεράσει. 3 χρόνια μετά, ο κόσμος ξαναβγαίνει πιο πολύ από ποτέ και δεν φαίνεται να υπολογίζει τον Covid ιδιαίτερα. 3 χρόνια που σίγουρα όμως μας άλλαξαν, το διαδίκτυο εισήλθε για τα καλά στην καθημερινότητα μας, οι δύσκολοι τότε καιροί ανάγκασαν τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν την τεχνολογία και το internet για να παραμείνουν όσο γίνεται κοντά στους πελάτες τους. Με την εισαγωγή χιλιάδων εστιατορίων στις εφαρμογές delivery, με διαφημίσεις στα Social Media και γενικά την επένδυση στο διαδίκτυο, οι επιχειρήσεις μπόρεσαν να σταθούν όρθιες στον Γολγοθά του Covid, και πλέον εισπράττουν τα κέρδη της καρποφόρας τους αυτής επένδυσης.
Απ’ ότι φαίνεται, οι διαφημίσεις σε Facebook & Instagram των μαγαζιών, είναι η νέα μόδα. Προσωπικά, τους τελευταίους μήνες δεν υπάρχει φορά που να έκανα scroll down λίγο στο Instagram χωρίς να μου εμφανιστεί τουλάχιστον μία διαφήμιση τοπικού μαγαζιού. Κάτι που μέχρι και πριν 1 χρόνο, δεν είχα δει ποτέ. Και φυσικά, πολύ καλά κάνουν, όλοι σιγά σιγά ανακαλύπτουν την απεριόριστη δύναμη των online διαφημίσεων. Γιατί να αφήσεις ένα τεράστιο κοινό, τους πελάτες σου, χωρίς να διεκδικείς και εσύ λίγο χρόνο στην αρχική του; Δυστυχώς όμως, μόνο αυτό γίνεται, διεκδικούν λίγο χρόνο στην αρχική του χρήστη. Στην εποχή της “προσοχής”, κάθε τι προσπαθεί να διεκδικήσει λίγο χρόνο στο feed μας.
Σου βγάζει διαφήμιση παπουτσάκι ωραίο, σου αρέσει, βλέπεις το “Αγοράστε τώρα“, το πατάς, μπαίνεις στο site, βλέπεις και άλλες φωτογραφίες, εγκρίνεις, Προσθήκη στο Καλάθι, Checkout, το πήρες, όλα καλά. Σε λίγες μέρες έρχεται. Φανταστείτε όμως, να είχε διαφήμιση το ίδιο παπούτσι, να σου άραζε, να έλεγε αγοράστε από το τάδε μαγαζί, όμως μέχρι εκεί. Θα θυμόσουν το μαγαζί; Για να το γράψεις στο Google, να δεις που είναι, και όταν βρεις χρόνο και το θυμηθείς, να πας να το αγοράσεις; Μάλλον όχι. Εγώ προσωπικά που δεν διακρίνομαι για τη μνήμη μου, με λίγο scroll down, σε μισό λεπτό θα έχω ξεχάσει ότι το ήθελα, θα το έχω ξεχάσει γενικά, και θα συνεχίσω ωραία και καλά με τη ζωή μου.
Μου βγάζει μετά διαφήμιση κρέπα γλυκιά, φαίνεται τόσο τέλεια που νιώθω τη μυρωδιά και τη γεύση της από το κινητό (αυτή είμαι), πατάω κατευθείαν τη διαφήμιση και παραγγέλνω με 3 κλικ. Σε μισή ώρα είναι σπίτι και την απολαμβάνω. Αν όμως η διαφήμιση δεν είχε που να πατήσω; Αν είχε “στείλτε μήνυμα στο Instagram”, στείλτε μας τι κρέπα θέλετε, να σας πούμε τι υλικά έχουμε διαθέσιμα, πείτε μας που μένετε, όνομα κουδούνι, όροφος; Ρε παιδιά, να σας κάνω και κανένα τραπεζικό έμβασμα για να μου τη στείλετε; Απλά θα ανοίξω την εφαρμογή delivery και θα βρω κρέπα από αλλού.
Χαριτολογούμε τώρα αλλά ξέρετε σε τι διαφέρουν από αυτά τα παραδείγματα, οι διαφημίσεις απτα αγαπημένα μου μαγαζιά που βλέπω κάθε μέρα; Σε τίποτα. Βλέπω διαφήμιση από “….” (το αγαπημένο μου κλαμπ) στο Instagram, ωραίο το βίντεο, έχει ένα τηλέφωνο, στην περιγραφή λέει κάντε κράτηση τώρα, στο κουμπί λέει “Μάθετε περισσότερα” (?). Πατάω το κουμπί, με πάει στο προφίλ. Να στείλω μήνυμα; Τι να κάνω τελικά; Δεν είναι τίποτα ξεκάθαρο. Μετά βλέπω πάλι διαφήμιση από ένα καινούριο μαγαζί και λέω να κλείσω εκεί να το δοκιμάσουμε. Όμως και στο άλλο μαγαζί, τα ίδια. Να πάρω τηλέφωνο; Α ναι, στο Story κάτω κάτω έχει το τηλέφωνο. Ωραία, να πάρω να κάνω κράτηση. 6985, το θυμάμαι, ανοίγω το app για να καλέσω, το γράφω, πάω ξανά στο Instagram, μετά λέει 7259, ωραία το θυμάμαι και αυτό. Ανοίγω ξανά το τηλέφωνο, γράφω 725… 8 ή 9 έλεγε; Πάω ξανά Instagram, πάει το Story, έφυγε. Και πίσω να πάω, η διαφήμιση δεν ξαναεμφανίζεται. Άστο, βαρέθηκα.
Όλα αυτά είναι ένα συχνότατο φαινόμενο που αντιμετωπίζει ο κόσμος, με όσα άτομα το έχω συζητήσει, όλοι το έχουν πάθει. Είτε δεν ξέρουν αν πρέπει να στείλουν μήνυμα γιατί σπάνια δέχονται κρατήσεις με μηνύματα, είτε δεν μπορούν να βρουν το τηλέφωνο, είτε αποφεύγουν να καλέσουν γιατί ενδέχεται να μην απαντηθεί, και στο τέλος δεν κλείνουν. Εγώ που ασχολούμαι με το Marketing, το βλέπω και από άλλη σκοπιά. Ωραία τα funnels, ωραία τα campaigns, ναι πρώτα Awareness, μετά Interest, Consideration, αλλά άμα δεν μπορείς να κάνεις Buy, χάνονται οι μισές πωλήσεις. Χωρίς ξεκάθαρο Call to Action και δυνατότητα εύκολης και γρήγορης κράτησης, θα έχουμε πολύ χειρότερα αποτελέσματα. Γιατί να ξοδεύουμε τόσα χρήματα σε διαφημίσεις, να βρίσκουμε το κατάλληλο κοινό, την κατάλληλη ώρα, να φτιάχνουμε πολύ ωραία Post, και στο τέλος να έχουμε μέτρια αποτελέσματα. Αναμενόμενο είναι. Στην εποχή της προσοχής, άμα δεν “αρπάξεις” την πώληση, την παραγγελία, την κράτηση, θα χαθεί. Στη βράση κολλάει το σίδερο, που λέμε.
Σίγουρα, ένας υπολογίσιμος αριθμός ατόμων δε θα αντιμετωπίσει πρόβλημα και δε θα εγκαταλείψει την προσπάθεια για μια κράτηση τόσο εύκολα. Όμως όταν αναφερόμαστε σε πληθυσμιακή συμπεριφορά των διαφημίσεων που προβάλλονται σε ένα τεράστιο κοινό, είναι ανώφελο να σκιαγραφούμε σενάρια και να βασιζόμαστε στις εξαιρέσεις. Πρέπει να σκεφτόμαστε στατιστικά και να μιλάμε με ποσοστά. Όσο πιο αυτονόητη, ξεκάθαρη, απλή, γρήγορη και ευχάριστη είναι η διαδικασία μιας κράτησης τόσο περισσότερα άτομα θα μπουν στην διαδικασία να την ολοκληρώσουν.
Εδώ λοιπόν έρχονται και μας προσφέρουν την λύση οι πλατφόρμες online κρατήσεων. Όσα μαγαζιά γράψαμε στο Kleise.gr και τρέχουν διαφημίσεις, σχεδόν τριπλασιάστηκαν οι κρατήσεις τους. Είναι ακριβώς αυτό που ψάχνει ο κόσμος. Μου το είπαν και φίλες μου, βλέπουν διαφήμιση του μαγαζιού, “Κάντε κράτηση τώρα“, τους πηγαίνει στη σελίδα του μαγαζιού στο Kleise.gr, μπαίνουν αμέσως στο νόημα… Πατάς “Κλείσε“, διαλέγεις ημερομηνία, ώρα, γράφεις το όνομα σου και τέλος. Ειλικρινά, από τότε που έμαθα το Kleise.gr και βλέπω διαφημίσεις χωρίς Call to Action για online κράτηση εκνευρίζομαι, μέχρι και site ανταγωνιστή να έχουν ειλικρινά θα χαρώ. Αν και δεν έχω δει βέβαια. Στο Kleise.gr, η ομάδα έχει σχεδιάσει τη σελίδα της επιχείρησης έτσι ώστε είναι όσο πιο σαφής και αυτονόητη γίνεται, με ξεκάθαρη, απλή και γρήγορη διαδικασία κράτησης ώστε να μεγιστοποιείται το Conversion Rate των διαφημίσεων.
Εφόσον χρησιμοποιείται και διαφημίσεις, μπορείτε να συνδέσει το Facebook Pixel και το Google Ads, για να μεγιστοποιήσει στο έπακρο την απόδοση τους.
Η κράτηση δυστυχώς έχει καταλήξει μια δυσχερής και επίπονη διαδικασία που όλοι αποφεύγουν. Έχω ακούσει σε πόσες παρέες να λέει ο ένας στον λέει “κλείσε, όχι εσύ κλείσε” και στο τέλος δεν το κάνει κανένας. Fun fact, τα παιδιά εδώ μου είπαν ότι κάπως έτσι βγήκε και το όνομα Kleise.gr, γιατί θέλουν κάποτε ο κόσμος, μια λέξη που παραπέμπει σε μεγάλη αγγαρεία και βαρεμάρα, να παραπέμπει μόνο σε κάτι ευχάριστο, απλό και γρήγορο, το Kleise.gr. Και νομίζω θα το πετύχουν…
mariaiordanidou
06/07/2022 at 07:06Μεγαλη αληθεια αυτο με τα stories!!